top of page

Introducing Our 2035 Release

O ŠKOLE PORT

Naše vize

Naše škola usiluje o komplexní rozvoj žáků v oblasti vzdělání, sportu a jazyků. Naší vizí je vychovávat zdravě sebevědomé, kompetentní jedince, kteří budou připraveni na další vzdělávací a profesní dráhu. Hlavní hodnoty zahrnují respekt, spolupráci, individualitu a celoživotní učení. Naším cílem je poskytnout adekvátně systematické vzdělávání všem žákům školy. 

Mise školy spočívá v zprostředkování moderního vzdělávání, které reflektuje potřeby dnešní doby. Podporuje aktivní životní styl a umožňuje žákům osvojit si jazykové dovednosti na vysoké úrovni. 

Školní prostředí je navrženo podle principů feng shui, aby podporovalo harmonii, soustředění a celkovou pohodu žáků i pedagogů. Budova školy je světlá, vzdušná, laděná do přírodních tónů s prvky dřeva a zeleně. Feng shui principy jsou uplatněny ve všech prostorách – učebny jsou orientovány tak, aby přijímaly co nejvíce přirozeného světla. Uspořádání místností podporuje plynulý tok energie a eliminuje rušivé prvky. 

Vzhledem k tomu, že přírodní prostředí podporuje kreativitu, snižuje stres a napomáhá efektivnějšímu učení, využívá naše škola kromě klasických učeben také venkovní školní zahradu, která slouží nejen k odpočinku, ale i k výuce v přírodě. V zahradě jsou rozmístěny učební zóny, kde mohou žáci pracovat individuálně nebo ve skupinách a jsou obklopeni zelení. 

Vize školy v bodech: 

  • Rozvíjet fyzickou zdatnost, odolnost a zdravý vztah k pohybu. 

  • Vést děti k samostatnosti, odpovědnosti a etickým hodnotám. 

  • Poskytnout silné základy v cizích jazycích – především angličtině. 

  • Stavět na prvcích tradičního školství jako jsou například estetická výchova, nauka o společnosti, dílny a vaření v moderním kontextu. 

Hlavní pilíře vzdělávací koncepce 

a) Sportovní zaměření 

  • Denní pohybové aktivity integrované do školního rozvrhu. 

  • Mezi hlavní sportovní zaměření patří plavecká výuka, gymnastická průprava, atletika a úpolové sporty. Právě tyto dovednosti by se u dětí mladšího školního věku měly rozvíjet nejvíce. Výše uvedené oblasti budou stěžejními prvky pro výuku tělesné výchovy. 

  • Profesionálně vedené plavecké kurzy pro všechny úrovně dovedností, od začátečníků po pokročilé. 

  • Důraz na upevňování správných pohybových vzorců, které následně vedou k optimálnímu rozvoji pohybového aparátu 

  • Spolupráce s odborníky na dětskou fyzioterapii a sportovní medicínu. 

  • Možnost individuálních tréninkových plánů pro žáky s talentem v oblasti plavání, gymnastiky, atletiky a bojových sportů. 

  • Organizace školních i meziregionálních plaveckých soutěží. 

  • Kromě výše uvedených hlavních činností, které patří do oblasti tělovýchovného vzdělávání je zabezpečena výuka dalších sportovních aktivit jako jsou sportovní hry, různé outdoorové aktivity a sezónní sporty (např. lyžování, bruslení, in-line, tenis, cykloturistika aj.). 

  • Respektování základních principů ontogeneze motoriky v mladším školním věku. 

 

b) Jazykové vzdělávání 

  • Angličtina jako hlavní jazyk již od 1. ročníku. 

  • Druhý cizí jazyk (např. němčina, španělština) dle zájmu. 

  • Výuka angličtiny je zaměřena na praktické využití jazyka – důraz klademe na konverzaci, aktivní slovní zásobu a jazykové dovednosti už od prvního ročníku. 

  • Posílená hodinová dotace jazykové výuky s důrazem na konverzaci a praktickou komunikaci. 

  • Spolupráce s rodilými mluvčími a zahraničními školami (spolupráce s partnerskou školou). 

  • Jazykové pobyty a výměnné programy. 

  • Použití moderních, výukových technologií a aplikací nejen pro jazykové vzdělávání. 

  • Mezinárodní certifikáty pro žáky, umožňující lepší uplatnění v budoucím studiu a zaměstnání. 

 

c) Individuální přístup k žákům 

  • Malé třídy s nižším počtem žáků pro efektivnější výuku. 

  • Osobní vzdělávací plány pro každého žáka, reflektující jeho individuální tempo a potřeby. 

  • Možnost individuálních konzultací s pedagogy, školním psychologem a výchovným poradcem. 

  • Integrace moderních forem výuky, včetně projektového učení, gamifikace a praktických workshopů. 

  • Podpora talentovaných žáků spolu s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. 

  • Důraz na bezpečnost a psychickou pohodu žáků, vytváření pozitivního školního klimatu, které napodobuje rodinné prostředí. 

  • Aktivní prevence šikany a negativního chování prostřednictvím výchovných programů, školního psychologa případně spoluprací s odbornými organizacemi. 

  • Otevřená komunikace, spolupráce mezi žáky, učiteli a rodiči pro rychlé řešení případných problémů je pro naši školu velmi důležitá. 

 

d) Tradiční výchova v moderním provedení 

  • Dílny i vaření pro chlapce i dívky – rozvoj manuální zručnosti, vztahu k práci a odpovědnosti, bez stereotypů.

  • Moderní pojetí: genderově otevřený přístup, nabídka pro všechny. 

  • Výuka finanční gramotnosti, péče o domácnost, řemesla, práce se dřevem i textilem. 

  • Estetická výchova a nauka o společnosti.
     

e) Individuální přístup a podpora 

  • Malý počet žáků ve třídách. 

  • Osobní vzdělávací plány, podpora pro talentované i znevýhodněné žáky. 

  • Školní psycholog, speciální pedagog, koučink (podpora sebereflexe). 

  • Moderní výukové metody: projektová výuka, zážitkové učení, gamifikace. 

Metodika výuky

  • Kombinace tradičních a inovativních výukových metod s cílem maximalizovat efektivitu učení. 

  • Zapojení interaktivních technologií, multimediálních nástrojů smysluplným způsobem. 

  • Důraz na praktické dovednosti, projektovou výuku, která je zaměřena především na řešení reálných problémů. 

  • Podpora kritického myšlení, kreativity a samostatnosti žáků. 

  • Projektové a tematické vyučování. 

  • Systém sebehodnocení a reflexe pro podporu osobního růstu žáků. 

  • Podpora rozvoje emoční inteligence prostřednictvím cílených aktivit (sebehodnocení, komunikace, řešení konfliktů, týmová spolupráce a rozvoj empatie). 
     

 

Hodnocení a zpětná vazba 

  • Průřezové hodnocení zahrnující akademické, sportovní a jazykové výsledky. 

  • Portfolio žáků sledující jejich dlouhodobý rozvoj a individuální pokroky. 

  • Pravidelné konzultace mezi učiteli, žáky a rodiči. 

  • Motivační systém podporující nejen akademické výsledky, ale také sociální a osobnostní růst žáků. 

Spolupráce s rodiči a komunitou 

 Aktivní zapojení rodičů do vzdělávacího procesu prostřednictvím pravidelných setkání a workshopů - spolupráce rodiny a školy je pro žáky i učitele velmi důležitá. 

 Organizace vzdělávacích seminářů pro rodiče, zaměřených na podporu vzdělávání a výchovy. 

 Spolupráce s místními institucemi a firmami, která vede k zajištění povědomí o reálné praxi - případné stáže pro vyšší ročníky. 

 Pořádání komunitních akcí a projektů, které propojují školu s širším okolím. 

Hodnoty a dovednosti žáků – PORT

 

Náš žák je:

PEČUJÍCÍ – má vztah k sobě, druhým i okolnímu světu - je ohleduplný a starostlivý. 

ODVAŽNÝ – zkouší nové věci, překonává překážky a nezalekne se chyb. 

RESPEKTUJÍCÍ – naslouchá, vnímá odlišnosti a jedná s úctou vůči lidem i pravidlům. 

TVŮRČÍ – přemýšlí samostatně, hledá nová řešení a nebojí se projevit svou originalitu. 

 

Rozvíjíme dovednosti 21. století: 

  • Komunikace, spolupráce, kreativita a kritické myšlení. 

  • Emoční inteligence, schopnost reflektovat a rozhodovat se. 

  • Aktivní přístup ke světu, osobní odpovědnost a sebeřízení. 

Tým školy 

Tým školy tvoří lidé, kteří společně zajišťují kvalitu výuky, pozitivní klima a smysluplný rozvoj celé školy. Každý pedagog, odborný pracovník přináší do společného úsilí své zkušenosti, schopnosti a osobní přístup, čímž spoluvytváří prostředí, kde se děti cítí bezpečně, přijímané a motivované k růstu nejen ve společnosti. Spojuje nás vize být pro žáky jistotou, inspirací i impulzem pro jejich osobní rozvoj. Věříme, že skutečné vedení spočívá v důvěře, respektu a společném cíli. 

Učitel vnímá svou roli nejen jako zprostředkovatele znalostí, ale především jako průvodce, který podporuje samostatnost, hluboké poznávání a budování vztahů – k sobě samému, k druhým i k okolnímu světu. Vědomé jednání, lidskost a stabilita jsou základem naší profesní etiky. Děti provázíme jejich vzdělávací cestou s otevřeností, jasným směrem a odpovědným přístupem k jejich budoucnosti. 

 

Závěr 

Naše škola klade především důraz na komplexní rozvoj dětí s ohledem na jejich individuální potřeby a nadání. Chceme vytvářet prostředí, ve kterém se každý žák bude cítit podporován, motivován a připraven na budoucí životní výzvy. Důraz na pohybové činnosti, jazyky a individualizované vzdělávání, nám umožňuje připravit žáky na dynamicky měnící se prostředí 21. století. Poskytnout jim kvalitní základ pro jejich budoucí úspěchy. 

Nezaměřujeme se pouze na výkonnostní učení a akademické výsledky, ale usilujeme o to, aby se z každého jednotlivce stal kvalitní, zodpovědný člověk, který si odnese ze školy nejen znalosti, ale především etické a sociální hodnoty potřebné pro život. 


Těšíme se na vás.

Michal Stibůrek, ředitel školy

Kateřina Aschermannová, zakladatelka

bottom of page