Introducing Our 2035 Release
O ŠKOLE PORT
Naše vize
Naše škola usiluje o komplexní rozvoj žáků v oblasti vzdělání, sportu a jazyků. Naší vizí je vychovávat zdravě sebevědomé, kompetentní jedince, kteří budou připraveni na další vzdělávací a profesní dráhu. Hlavní hodnoty zahrnují respekt, spolupráci, individualitu a celoživotní učení. Naším cílem je poskytnout adekvátně systematické vzdělávání všem žákům školy.
Mise školy spočívá v zprostředkování moderního vzdělávání, které reflektuje potřeby dnešní doby. Podporuje aktivní životní styl a umožňuje žákům osvojit si jazykové dovednosti na vysoké úrovni.
Školní prostředí je navrženo podle principů feng shui, aby podporovalo harmonii, soustředění a celkovou pohodu žáků i pedagogů. Budova školy je světlá, vzdušná, laděná do přírodních tónů s prvky dřeva a zeleně. Feng shui principy jsou uplatněny ve všech prostorách – učebny jsou orientovány tak, aby přijímaly co nejvíce přirozeného světla. Uspořádání místností podporuje plynulý tok energie a eliminuje rušivé prvky.
Vzhledem k tomu, že přírodní prostředí podporuje kreativitu, snižuje stres a napomáhá efektivnějšímu učení, využívá naše škola kromě klasických učeben také venkovní školní zahradu, která slouží nejen k odpočinku, ale i k výuce v přírodě. V zahradě jsou rozmístěny učební zóny, kde mohou žáci pracovat individuálně nebo ve skupinách a jsou obklopeni zelení.
Vize školy v bodech:
-
Rozvíjet fyzickou zdatnost, odolnost a zdravý vztah k pohybu.
-
Vést děti k samostatnosti, odpovědnosti a etickým hodnotám.
-
Poskytnout silné základy v cizích jazycích – především angličtině.
-
Stavět na prvcích tradičního školství jako jsou například estetická výchova, nauka o společnosti, dílny a vaření v moderním kontextu.
Hlavní pilíře vzdělávací koncepce
a) Sportovní zaměření
-
Denní pohybové aktivity integrované do školního rozvrhu.
-
Mezi hlavní sportovní zaměření patří plavecká výuka, gymnastická průprava, atletika a úpolové sporty. Právě tyto dovednosti by se u dětí mladšího školního věku měly rozvíjet nejvíce. Výše uvedené oblasti budou stěžejními prvky pro výuku tělesné výchovy.
-
Profesionálně vedené plavecké kurzy pro všechny úrovně dovedností, od začátečníků po pokročilé.
-
Důraz na upevňování správných pohybových vzorců, které následně vedou k optimálnímu rozvoji pohybového aparátu
-
Spolupráce s odborníky na dětskou fyzioterapii a sportovní medicínu.
-
Možnost individuálních tréninkových plánů pro žáky s talentem v oblasti plavání, gymnastiky, atletiky a bojových sportů.
-
Organizace školních i meziregionálních plaveckých soutěží.
-
Kromě výše uvedených hlavních činností, které patří do oblasti tělovýchovného vzdělávání je zabezpečena výuka dalších sportovních aktivit jako jsou sportovní hry, různé outdoorové aktivity a sezónní sporty (např. lyžování, bruslení, in-line, tenis, cykloturistika aj.).
-
Respektování základních principů ontogeneze motoriky v mladším školním věku.
b) Jazykové vzdělávání
-
Angličtina jako hlavní jazyk již od 1. ročníku.
-
Druhý cizí jazyk (např. němčina, španělština) dle zájmu.
-
Výuka angličtiny je zaměřena na praktické využití jazyka – důraz klademe na konverzaci, aktivní slovní zásobu a jazykové dovednosti už od prvního ročníku.
-
Posílená hodinová dotace jazykové výuky s důrazem na konverzaci a praktickou komunikaci.
-
Spolupráce s rodilými mluvčími a zahraničními školami (spolupráce s partnerskou školou).
-
Jazykové pobyty a výměnné programy.
-
Použití moderních, výukových technologií a aplikací nejen pro jazykové vzdělávání.
-
Mezinárodní certifikáty pro žáky, umožňující lepší uplatnění v budoucím studiu a zaměstnání.
c) Individuální přístup k žákům
-
Malé třídy s nižším počtem žáků pro efektivnější výuku.
-
Osobní vzdělávací plány pro každého žáka, reflektující jeho individuální tempo a potřeby.
-
Možnost individuálních konzultací s pedagogy, školním psychologem a výchovným poradcem.
-
Integrace moderních forem výuky, včetně projektového učení, gamifikace a praktických workshopů.
-
Podpora talentovaných žáků spolu s vytvářením individuálních vzdělávacích plánů pro žáky se specifickými vzdělávacími potřebami.
-
Důraz na bezpečnost a psychickou pohodu žáků, vytváření pozitivního školního klimatu, které napodobuje rodinné prostředí.
-
Aktivní prevence šikany a negativního chování prostřednictvím výchovných programů, školního psychologa případně spoluprací s odbornými organizacemi.
-
Otevřená komunikace, spolupráce mezi žáky, učiteli a rodiči pro rychlé řešení případných problémů je pro naši školu velmi důležitá.
d) Tradiční výchova v moderním provedení
-
Dílny i vaření pro chlapce i dívky – rozvoj manuální zručnosti, vztahu k práci a odpovědnosti, bez stereotypů.
-
Moderní pojetí: genderově otevřený přístup, nabídka pro všechny.
-
Výuka finanční gramotnosti, péče o domácnost, řemesla, práce se dřevem i textilem.
-
Estetická výchova a nauka o společnosti.
e) Individuální přístup a podpora
-
Malý počet žáků ve třídách.
-
Osobní vzdělávací plány, podpora pro talentované i znevýhodněné žáky.
-
Školní psycholog, speciální pedagog, koučink (podpora sebereflexe).
-
Moderní výukové metody: projektová výuka, zážitkové učení, gamifikace.
Metodika výuky
-
Kombinace tradičních a inovativních výukových metod s cílem maximalizovat efektivitu učení.
-
Zapojení interaktivních technologií, multimediálních nástrojů smysluplným způsobem.
-
Důraz na praktické dovednosti, projektovou výuku, která je zaměřena především na řešení reálných problémů.
-
Podpora kritického myšlení, kreativity a samostatnosti žáků.
-
Projektové a tematické vyučování.
-
Systém sebehodnocení a reflexe pro podporu osobního růstu žáků.
-
Podpora rozvoje emoční inteligence prostřednictvím cílených aktivit (sebehodnocení, komunikace, řešení konfliktů, týmová spolupráce a rozvoj empatie).
Hodnocení a zpětná vazba
-
Průřezové hodnocení zahrnující akademické, sportovní a jazykové výsledky.
-
Portfolio žáků sledující jejich dlouhodobý rozvoj a individuální pokroky.
-
Pravidelné konzultace mezi učiteli, žáky a rodiči.
-
Motivační systém podporující nejen akademické výsledky, ale také sociální a osobnostní růst žáků.
Spolupráce s rodiči a komunitou
Aktivní zapojení rodičů do vzdělávacího procesu prostřednictvím pravidelných setkání a workshopů - spolupráce rodiny a školy je pro žáky i učitele velmi důležitá.
Organizace vzdělávacích seminářů pro rodiče, zaměřených na podporu vzdělávání a výchovy.
Spolupráce s místními institucemi a firmami, která vede k zajištění povědomí o reálné praxi - případné stáže pro vyšší ročníky.
Pořádání komunitních akcí a projektů, které propojují školu s širším okolím.
Hodnoty a dovednosti žáků – PORT
Náš žák je:
PEČUJÍCÍ – má vztah k sobě, druhým i okolnímu světu - je ohleduplný a starostlivý.
ODVAŽNÝ – zkouší nové věci, překonává překážky a nezalekne se chyb.
RESPEKTUJÍCÍ – naslouchá, vnímá odlišnosti a jedná s úctou vůči lidem i pravidlům.
TVŮRČÍ – přemýšlí samostatně, hledá nová řešení a nebojí se projevit svou originalitu.
Rozvíjíme dovednosti 21. století:
-
Komunikace, spolupráce, kreativita a kritické myšlení.
-
Emoční inteligence, schopnost reflektovat a rozhodovat se.
-
Aktivní přístup ke světu, osobní odpovědnost a sebeřízení.
Tým školy
Tým školy tvoří lidé, kteří společně zajišťují kvalitu výuky, pozitivní klima a smysluplný rozvoj celé školy. Každý pedagog, odborný pracovník přináší do společného úsilí své zkušenosti, schopnosti a osobní přístup, čímž spoluvytváří prostředí, kde se děti cítí bezpečně, přijímané a motivované k růstu nejen ve společnosti. Spojuje nás vize být pro žáky jistotou, inspirací i impulzem pro jejich osobní rozvoj. Věříme, že skutečné vedení spočívá v důvěře, respektu a společném cíli.
Učitel vnímá svou roli nejen jako zprostředkovatele znalostí, ale především jako průvodce, který podporuje samostatnost, hluboké poznávání a budování vztahů – k sobě samému, k druhým i k okolnímu světu. Vědomé jednání, lidskost a stabilita jsou základem naší profesní etiky. Děti provázíme jejich vzdělávací cestou s otevřeností, jasným směrem a odpovědným přístupem k jejich budoucnosti.
Závěr
Naše škola klade především důraz na komplexní rozvoj dětí s ohledem na jejich individuální potřeby a nadání. Chceme vytvářet prostředí, ve kterém se každý žák bude cítit podporován, motivován a připraven na budoucí životní výzvy. Důraz na pohybové činnosti, jazyky a individualizované vzdělávání, nám umožňuje připravit žáky na dynamicky měnící se prostředí 21. století. Poskytnout jim kvalitní základ pro jejich budoucí úspěchy.
Nezaměřujeme se pouze na výkonnostní učení a akademické výsledky, ale usilujeme o to, aby se z každého jednotlivce stal kvalitní, zodpovědný člověk, který si odnese ze školy nejen znalosti, ale především etické a sociální hodnoty potřebné pro život.
Těšíme se na vás.
Michal Stibůrek, ředitel školy
Kateřina Aschermannová, zakladatelka